
Med FitLight Brain er det endeligt muligt skabe bevægelse i undervisningen – især i de store klasser. Den læringsbaserede overbygning til FitLight Trainer gør det nemt at opfylde skolereformens krav om fysisk aktivitet i undervisningen samtidig med, at eleverne gennemgår fagligt relevant stof i alle fagene.
Læringsbaseret bevægelse
Prøv fx Quiz-spillet, hvor eleverne selv kan lave quizzer til hinanden vha et online værktøj. Har du travlt, er det også muligt at hente færdiglavede træningsquizzer, som er lige til at gå til og giver bevægelse i undervisningen med det samme.
Når quizzen skal afvikles, får eleverne point efter både viden og reaktionsevne. Eleverne svarer på spørgsmålene, og svarer de rigtigt, har de mulighed for at samle flere point ved at bevæges sig rundt og slukke de lamper, der på skift lyser op.
Produktionen af quizzer og det hæsblæsende spil kan nemt placeres i forskellige timer og på forskellige tidspunkter på dagen. Når quizzen er gemt, henter du eller eleverne den ned på FitLight Brains medfølgende controller.
Quizzerne kan deles på tværs af klasser og skoler, og der produceres hele tiden nye, færdiglavede træningsquizzer inden for fx matematik, ordforråd i engelsk og tysk, skimmelæsning, sætningsanalyse og meget andet.



Power Breaks
Udover quiz-spillet byder FitLight Brain også på det sjove Color Catch, hvor pulsen hurtigt kommer op og giver eleverne et ofte tiltrængt power break.
I Color Catch gælder det om hurtigst at fange sin tildelte farve. Den elev eller holdet, der var hurtigst, vinder. En sekvens er hurtig og nem at afvikle, så hele klassen har mulighed for at fået et power break før, under eller efter timen. Color Catch giver smil på læben og får pulsen op.
Søger du i højere grad et redskab motorisk træning er FitLight Trainer det rigtige produkt for dig. Læs mere her



På vores Youtubekanal kan du se alle FitLight-videoerne, både inden for undervisning, sport og rehabilitering:
Besøge Arcubals Youtubekanal her.